آموزشگاه زبان انگلیسی جوانه ها Javaneha English School

تالش خیابان شهید بهشتی - چهارراه قدس به سمت20 متری-روبروی خشکشویی کبودمهری آموزشگاه زبان انگلیسی جوانه ها تلفن تماس: 44237333 – 44237999

آموزشگاه زبان انگلیسی جوانه ها Javaneha English School

تالش خیابان شهید بهشتی - چهارراه قدس به سمت20 متری-روبروی خشکشویی کبودمهری آموزشگاه زبان انگلیسی جوانه ها تلفن تماس: 44237333 – 44237999

روز مادر

امروز صبح در گوشه ای نشسته بودم و با خود فکر می‌کردم که برای روزت چه مطلبی بنویسم که شایسته تو و مهربانی ات باشد. سعی کردم هر آنچه حرف خوب، داستان زیبا، مطلب شنیدنی و سخنان بزرگان درباره مادر خوانده یا شنیده ام را به خاطر بیاورم. غرق این اندیشه و خاطرات خویش بودم که ناگهان یک نفر جعبه شیرینی را پیش رویم گرفت و گفت: «بفرمائید.» یکی از شیرینی ها رابرداشتم و تشکر کردم و پرسیدم: «به چه مناسبتی است؟» پاسخ داد: «روز مادر.» با خود گفتم وای بر من که می خواهم از تو بگویم و برای تو بنویسم؛ از تویی که یاد مهربانی هایت در چشم به هم زدنی مرا مدهوش کرد. بی اختیار یاد آن روز افتادم که پشت میز دبستان نشسته بودم و معلم شعر «مادر» ابوالقاسم حالت را درس می‌داد. من ردیف اول و درست روبروی معلم نشسته بودم و چشمان پر آب او را می‌دیدم. به کتاب نگاه نمی کرد و شعر را از حفظ و با تمام احساسش می خواند. من به زنگ آخر  فکر می‌کردم. می‌خواستم هر چه زودتر به خانه بیایم و آن شعر را برای تو بخوانم آنگونه که از معلمم آموخته بودم. وقتی به خانه رسیدم بی درنگ کتاب فارسی ام را از کیفم درآوردم و شعر را برای تو خواندم:

ای مادر عزیز که جانم فدای تو                                       قربان مهربانی و لطف و صفای تو

هرگز نشد محبت یاران و دوستان                                   هم پایه محبت و مهر و وفای تو

مهرت برون نمی رود از سینه ام که هست                     این سینه خانه تو و این دل سرای تو

ای مادر عزیز که جان داده ای مرا                                   سهل است اگر که جان دهم اکنون به پای تو

خشنودی تو مایه خشنودی من است                             زیرا بود رضای خدا در رضای تو

گر بود اختیار جهانی به دست من                                   می ریختم تمام جهان را به پای تو

سراپا گوش بودی و وقتی شعر تمام شد گفتی: «چه خوب شعر می خوانی.» و تو نمی دانستی که من، ابولقاسم حالت، معلم مدرسه ام و دیگران وقتی از تو می خوانیم، ذره ای از خوبی های تو وام می‌گیریم که همه چیز خوب از آب درمی‌آید.

 

 این هم تصویر مجسمه مادر در محوطه بیمارستان شهید نورانی تالش 

 

  در انتها این ویدیوی زیبا نیز به تمام مادران ایران زمین تقدیم می‌گردد.

کوهنوردی علمی-تفریحی جوانه ها

جمعی از زبان آموران و مسئولین آموزشگاه زبان انگلیسی جوانه ها ساعت 6 صبح روز پنجشنبه 28 فروردین  93 طبق برنامه قبلی در میدان امام علی (ع) گرد هم آمدند تا در یک کوهنوردی علمی و تفریحی شرکت نمایند. اعضای گروه ابتداء با ماشین تا دامنه ارتفاعات معروف به سه تپه رفته و سپس با گذشتن از دل جنگلهای زیبای منطقه، که با آغاز بهار تمامی زیبایی ها و آهنگ های دل نواز را در خود جمع کرده اند، به صعود از این ارتفاعات پرداختند. این گردش علمی و تفریحی به منظور تقویت روحیه ورزش دوستی و ترویج سحرخیزی در میان جوانان برگزار گردید و در خلال آن با برگزاری مصاحبه هایی به زبان انگلیسی با اعضای گروه سعی شد تا به زبان آموزان یادآوری شود که با برنامه ریزی خوب و منسجم می توانند گردهم آمده و ضمن ورزش و حفظ سلامتی به تقویت مهارت های زبانی خود بپردازند. این گروه پس از صرف صبحانه در دل طبیعت به آموزشگاه جوانه ها مراجعت نموده و اظهار داشتند در آینده نیز سفرهای مشابهی برنامه ریزی و برگزار خواهند نمود. در ادامه شرح ماجرا به روایت تصویر تقدیم می گردد: